یک نظریه پرداز نظامی در گفت وگو با خبرنگار علم و فناوری مطرح کرد‌:

امیر دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده اسبق منطقه یکم نیروی دریایی ارتش که برای حضور در اولین همایش بزرگ استارتاپی در جنوب استان فارس در شهرستان لامرد حضور یافته بود، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در لامرد اظهار کرد: وقتی نگاه به درون از بالاترین مقام دینی، سیاسی، مرجعیت و ولی فقیه بعنوان ستون اصلی مملکت و ستون اصلی نظام اسلامی بعنوان ریل اصلیِ حرکت مطرح می شود برای رسیدن به تمدن اسلامی با نگاه به انتظار و جامعه مهدویت این نگاه باید بومی، منطقه ای و ملی باشد.

وی گفت: نگاه به درون و قدرت های درون افزا برای هم افزایی و پیشرفت و ایجاد بستر مناسب برای جامعه متمدن اسلامیِ در انتظار موعود یکی از دیدگاه های اصلی و محوری مقام معظم رهبری در تولید علم و علم سازی است.

امیر دریادار دوم حسین آزاد تصریح کرد: خلاقیت و مه شکنی در دانش مطرح است که امروز بحث استارتاپ ها و پرداختن به مسایل محوری بخصوص ایمنی باید جدی گرفت.

وی تصریح کرد: خلاقیت در این دانش بر اساس تکنولوژی های علمی و تحقیقات علمی با نگاه به درون و بر اساس افراد آموزش دیده و پرورش یافته با فرهنگ د‌رونی که بر اساس اعتقادات دینی ما است زودتر به این شکاف علمی بین کشورهای اسلامی و کشورهای پیشرفته خواهیم رسید.

فرمانده اسبق منطقه یکم نیروی دریایی ارتش افزود: برای پرکردن این شکاف علمی باید خلاقیت را در مَه شکنی دانش علمی  پیش رو لحاظ کنیم و این فاصله بین علم کشورهای اسلامی و کشورهای پیشرفته را پر کنیم.

وی گفت: یکی از راه های میان بر، بحث رویدادهای استارتاپی است که مهم ترین اصل آن نگاه به درون است و وقتی می خواهد یک اقدامی در منطقه یا شهرستان بومی انجام شود نگاه به دانش و اندیشمندان و فرهیختگان منطقه بشود.

امیر دریادار دوم آزاد افزود: وقتی که می خواهد نگاهی به کشور بشود نیز باید نگاه به اندیشمندان کشوری بشود و وقتی نگاه به جوامع اسلامی می شود باید نگاه به اندیشمندان اسلامی بشود.

وی همچنین بیان کرد: تمام تلاشمان باید این باشد که با داشته های خودمان به استقلال و خودکفایی دانشی برسیم.

گفت وگو از محمود صابری زاده؛ خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در شهرستان لامرد

محمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *